Co se učíme

Předměty

Český jazyk

V českém jazyce si žáci osvojují užívání svého rodné jazyka v jeho mluvené i písemné podobě. Výuka vytváří předpoklady k úspěšnému dorozumívání.

Patří sem oblast:

  • Komunikační a slohové výchovy
  • Jazykové Výchovy
  • Literární výchovy

Anglický jazyk

V tomto předmětu žáci získávají představu o komunikaci v cizím jazyce. Učí se slovní zásobu a základní komunikaci pro dorozumění.

Matematika

Matematika je u nás založena hlavně na aktivních činnostech, které posilují matematickou představivost. Snažíme se rozvíjet pozornost, vytrvalost, logické myšlení a poskytovat vědomosti, které umožňují získávat matematické znalosti.

Informatika

Tento předmět se zaměřuje na získávání základních dovedností při práci s výpočetní technikou. Učíme děti obsluhu i základy samostatné práce na PC.

Člověk a jeho svět

Tato vzdělávací oblast se týká člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky a zdraví. Žák se učí pozorovat a pojmenovávat věci, jevy, děje a jejich vzájemné vztahy a souvislosti. Získává všeobecný přehled o světě a učí se v něm orientovat. Do této oblasti patří předměty člověk a jeho svět (1.- 3. třída), vlastivěda a přírodověda (4. a 5. třída)

Etická výchova

Tento předmět je založen na systematickém osvojování sociálních dovedností u žáků především na základě zážitkové metody. Cílem je vést žáky ke způsobu chování, jehož výsledkem je osvojení si žádoucích sociálních dovedností.

Výtvarná výchova

Dětí kreslí, malují a ztvárňují skutečnosti nebo své představy v nichž se projevuje dětská osobnost a chápání světa kolem nich. Je zaměřena na spontánnosti a bezprostřednosti dětského výtvarného projevu.

Pracovní činnosti

Tento předmět vede žáky k získávání pracovních dovedností. Je zaměřen na praktické činnosti s drobným materiálem, práce montážní a demontážní, pěstitelské práce a přípravu jednoduchých pokrmů.

Hudební výchova

Hudební výchova rozvíjí u žáků hudebnost a hudební schopnosti, které se následně projevují v jejich individuálních hudebních dovednostech a to rytmických, pěveckých, intonačních, instrumentálních, hudebně pohybových i poslechových. Těžištěm vzdělávání je zpěv a poslech hudby.

Tělesná výchova

Obsahem tohoto předmětu jsou činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností a činnosti podporující pohybové schopnosti žáků. Klasickou výuku zpestřujeme dalšími pohybovými aktivitami, jako jsou pohybové chvilky o přestávkách, pobyt v přírodě, plavání i turistika.